Tervetuloa J. Aholan vieraskirjaan. Pysykää rauhallisina, väitelkää hyvin ja käyttäytykää :)
2 414 kommenttia
Liity keskusteluun.
Olimme ystäväni kanssa eilen su 07.12.2025 Hgin Tuomiokirkossa kuuntelemassa Joulurauhaa päälle maan -joulukonserttia.
Jännittyneenä odotin, miltä artisti kuullostaa tänä päivänä, onko hänen äänensä säilynyt yhtä upeana, sillä edellisestä konsertistani oli kulunut jokunen vuosi. Ja olihan se ääni säilynyt. Jos ei vielä hienommin soinut Jarkon ääni.
Helsingin Tuomiokirkon akustiikka/ äänentoisto eivät palvelleet loistavaa voimakasta laulutekniikkaa, vaan osassa lauluja jotkut kohdat tulivat kuulijoiden korviin liiankin lujaa, lähes särkien ääntä. Osa kappaleista onneksi kuultiin yleisön korviin ihan niiden ansaitsemalla & loistavan tulkitsijan osaamalla tavalla. Tämän kirjoittaja istui kirkkosalin takaosassa, melko lähellä olivat pari isoa kaiutinta. Lisäksi välispiikit menivät lähes ihan ohi, sanoista ei tuohon kirkkosalin osaan saanut selvää. Joten jos Helsingin yleisö tuntui nuivalta , apaattiselta tai flegmaattiselta, syy voi olla juuri tämä.
Kirjoitan tämän siksi, että toivoisin, että seuraavaan Hgin Tuomiokirkon Joulurauhaa päälle maan – konserttiin (22.12.2025) saataisiin tuota äänentoistoa säädettyä niin, että yleisö saisi täyden kokemuksen ja tunnelman Jarkko Aholan upeasta, voimakkaan soinnillisesta, sieluun asti menevästä tulkinnasta, kuten muistan itse kokeneeni aiempina vuosina Helsingin Kallion kirkon joulukonserteissa.
Ystävällisin terveisin, hyvää & antoisaa joulukiertuetta toivottaen: -Maarit-
Hi there! :)
Well, tomorrow you start a autumn concert tour.
I hope to come to the concert in Jyvaskyla Saturday, if something doesn’t happen suddenly for coming late.
For example, for half a day on Monday, the runway at Riga Airport was not working, because the runway lights did not turn on… probably some kind of power outage and flights were postponed.
We live in a time when you can never know anything ahead, plan ahead, because the world has gone to “all in crisis”…
Here, in my country, apart from the abnormal rise in prices, everything else is “in a state of peace” for the time being, as we had parliamentary elections two weeks ago and currently the elected deputies are trying to agree and form a government. While they are busy with their “business affairs”, they leave the people in peace with new “crazy” rules … :)
And today, a pleasant surprise, Queen have posted Freddie’s song, which was written back in 1988, but the band members are posting it now.
I know that you like Queen and also perform their songs, so I’ll put it here :)
Moro! Tulisit bändisi kanssa
S.joen Rytmikorjaamolle.Tunnelma olisi rennompaa ja tiiviimpää kuin Seinäjokisali.Sieltä saisi vielä alkoholia Ystävällisesti Ulla Linjamäk
Olimme ystäväni kanssa eilen su 07.12.2025 Hgin Tuomiokirkossa kuuntelemassa Joulurauhaa päälle maan -joulukonserttia.
Jännittyneenä odotin, miltä artisti kuullostaa tänä päivänä, onko hänen äänensä säilynyt yhtä upeana, sillä edellisestä konsertistani oli kulunut jokunen vuosi. Ja olihan se ääni säilynyt. Jos ei vielä hienommin soinut Jarkon ääni.
Helsingin Tuomiokirkon akustiikka/ äänentoisto eivät palvelleet loistavaa voimakasta laulutekniikkaa, vaan osassa lauluja jotkut kohdat tulivat kuulijoiden korviin liiankin lujaa, lähes särkien ääntä. Osa kappaleista onneksi kuultiin yleisön korviin ihan niiden ansaitsemalla & loistavan tulkitsijan osaamalla tavalla. Tämän kirjoittaja istui kirkkosalin takaosassa, melko lähellä olivat pari isoa kaiutinta. Lisäksi välispiikit menivät lähes ihan ohi, sanoista ei tuohon kirkkosalin osaan saanut selvää. Joten jos Helsingin yleisö tuntui nuivalta , apaattiselta tai flegmaattiselta, syy voi olla juuri tämä.
Kirjoitan tämän siksi, että toivoisin, että seuraavaan Hgin Tuomiokirkon Joulurauhaa päälle maan – konserttiin (22.12.2025) saataisiin tuota äänentoistoa säädettyä niin, että yleisö saisi täyden kokemuksen ja tunnelman Jarkko Aholan upeasta, voimakkaan soinnillisesta, sieluun asti menevästä tulkinnasta, kuten muistan itse kokeneeni aiempina vuosina Helsingin Kallion kirkon joulukonserteissa.
Ystävällisin terveisin, hyvää & antoisaa joulukiertuetta toivottaen: -Maarit-
Mahtavaa syntymäpäivää Jarkolle ja paljon onnea!
❤️:lla Sari
Kiitos kesän huikeista keikoista! Syksyn kiertuetta odotellen. Muista Jarkko “Elämän nälkä”…
T. Sari
Kiitos konsertista Joensuussa 9.8.25. Iso kiitos onnitteluista anopilleni Tarjalle!
Jarkko! Miks sie et tule Lappeenrantaan?
Äitini tykkäsi paljon Jarkosta. Ja Suojelusenkeli soi hänen muistotilaisuudessaan
Hi there! :)
Well, tomorrow you start a autumn concert tour.
I hope to come to the concert in Jyvaskyla Saturday, if something doesn’t happen suddenly for coming late.
For example, for half a day on Monday, the runway at Riga Airport was not working, because the runway lights did not turn on… probably some kind of power outage and flights were postponed.
We live in a time when you can never know anything ahead, plan ahead, because the world has gone to “all in crisis”…
Here, in my country, apart from the abnormal rise in prices, everything else is “in a state of peace” for the time being, as we had parliamentary elections two weeks ago and currently the elected deputies are trying to agree and form a government. While they are busy with their “business affairs”, they leave the people in peace with new “crazy” rules … :)
And today, a pleasant surprise, Queen have posted Freddie’s song, which was written back in 1988, but the band members are posting it now.
I know that you like Queen and also perform their songs, so I’ll put it here :)
Queen – Face It Alone (Official Lyric Video)
[ https://youtu.be/ijj_hheGEi0 ]
“When something so near and dear to life,
Explodes inside,
You feel your soul,
Is set on fire.”
Good luck with the tour!
Moro! Tulisit bändisi kanssa
S.joen Rytmikorjaamolle.Tunnelma olisi rennompaa ja tiiviimpää kuin Seinäjokisali.Sieltä saisi vielä alkoholia Ystävällisesti Ulla Linjamäk
Hyvää syntymäpäivää! 😘🥰😍